چرا بايد از ايمپلنت استفاده كرد؟

مفيدترين مطالب از دنياي وب

چرا بايد از ايمپلنت استفاده كرد؟

هنگامي كه فردي به دليل آسيب يا بيماري دندان هاي خود را از دست مي دهد، ممكن است عوارضي مانند از دست دادن سريع استخوان، گفتار نامفهوم يا تغيير در الگوي جويدن كه باعث ناراحتي مي شود را تجربه كند. جايگزيني دندان هاي از دست رفته با ايمپلنت هاي دنداني مي تواند به طور قابل توجهي كيفيت زندگي و سلامت بيمار را بهبود بخشد.

www.forsatnet.ir/u/xIKyGQly

سيستم ايمپلنت دنداني از بدنه ايمپلنت دنداني و اباتمنت ايمپلنت دنداني تشكيل شده است و ممكن است شامل يك پيچ اباتمنت نيز باشد. بدنه ايمپلنت دنداني با جراحي به جاي ريشه دندان وارد فك مي شود. اباتمنت هاي ايمپلنت دندان معمولاً با يك پيچ اباتمنت به بدنه ايمپلنت متصل مي شوند و از طريق لثه به داخل دهان مي روند و از پروتزهاي متصل شده حمايت مي كنند.
توصيه براي بيمار
قبل از انتخاب ايمپلنت دندان، با دندانپزشك خود در مورد مزايا و خطرات احتمالي و اينكه آيا كانديداي اين روش هستيد يا خير صحبت كنيد.
مواردي كه بايد در نظر بگيريد:

سلامت عمومي شما عامل مهمي در تعيين اينكه آيا شما كانديداي مناسبي براي ايمپلنت هاي دنداني هستيد، مدت زمان بهبودي آن و مدت زماني كه ايمپلنت ها در جاي خود باقي مي مانند يا خير، است.
از دندانپزشك خود بپرسيد كه از چه برند و مدلي از سيستم ايمپلنت دنداني استفاده مي شود و اين اطلاعات را نگه داريد.
استعمال دخانيات مي تواند بر روند بهبودي تاثير بگذارد و موفقيت طولاني مدت ايمپلنت را كاهش دهد.
روند بهبودي بدن ايمپلنت مي تواند چندين ماه يا بيشتر طول بكشد و در اين مدت معمولا دندان با يك اباتمنت موقت جايگزين مي شود.
بعد از عمل ايمپلنت دندان:

دستورالعمل هاي بهداشت دهان و دندان كه توسط دندانپزشك به شما داده شده است را به دقت دنبال كنيد. تميز كردن منظم ايمپلنت و دندان هاي اطراف براي موفقيت طولاني مدت ايمپلنت ضروري است.
ويزيت هاي منظم دندانپزشكي را برنامه ريزي كنيد.
اگر ايمپلنت شما شل يا دردناك است، فورا به دندانپزشك خود اطلاع دهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.