ماده شيميايي ساخت عطر

مفيدترين مطالب از دنياي وب

ماده شيميايي ساخت عطر

زايلن به طور گسترده در صنايع سنگين مواد شيميايي معطر استفاده مي شود كه عمدتاً در صنايعي مانند رنگ و رزين، توليد پليمر، صنعت لاستيك و حتي براي افزايش خاك خوب روغن استفاده مي شود.

اين تركيب داراي سه ايزومر شامل ارتوكسيلن، متا و پارا است. ايزومرها ساختار مولكولي متفاوتي دارند. تفاوت ساختار آنها در موقعيت گروه متيل است كه تفاوت كوچك آنها در ضريب دما را توضيح مي دهد. براي اطلاعات بيشتر وارد لينك زير شويد.

https://shimifarno.com/product/xylene/

سپس، به روند توليد نگاه كنيد. خواص و كاربرد اين ايزومرها و خطرات استفاده از آنها را توضيح خواهيم داد. خريد زايلن و بررسي قيمت ها با ما تماس بگيريد.

اول، در واحد ترانس آلكيلاسيون، بنزن و زايلن از تولوئن و C9 آروماتيك از دو محصول، Disportionation (عدم تناسب)، منجر به تشكيل بنزن و زايلن از تولوئن، و Transalkylation (جايگزيني آلكيل)، از تولوئن و C9 آروماتيك، . . . . مخلوط زايلن ايجاد و ايجاد مي كند.

در طي واكنش خنثي سازي، زنجيره اي از گروه هاي آلكيل از يك ماده معطر به ماده معطر ديگر منتقل مي شود، بنابراين دو تركيب معطر يكسان به دو مولكول معطر متفاوت تبديل مي شوند. با انجام يك واكنش جايگزيني آلكيل، يك گروه آلكيل جايگزين مي شود به طوري كه دو مولكول معطر مختلف، دو مولكول معطر يكسان را تشكيل مي دهند. واكنش در يك راكتور بستر ثابت با كاتاليزور HAT-095 انجام شد.

پساب رآكتور (پس از جداسازي) سپس بيشتر در يك برج جداسازي به منظور حذف اجزاي سبك مانند هيدروكربن هاي سبك جدا مي شود. بوي مايع از پايين برج استخراج مي آمد. هدف از اين فرآيند ايزومريزاسيون يك جريان بدون PX و تبديل آن به يك جريان حاوي PX است. جريان ايزومريزه شده به برج زايلن ارسال مي شود و سپس PX در اين مرحله از فرآيند با خلوص بالا توليد مي شود و به عنوان ماده اوليه در صنعت نفت استفاده مي شود.

تبديل متا و ارتوكسيلن به پارا ايزومر يك واكنش سريع است كه در آن گروه آلكيل به اطراف حلقه بنزن مهاجرت مي كند و سرعت واكنش با دما افزايش مي يابد. ايزومريزاسيون زايلن اغلب كمتر به دما وابسته است. هدف از فاز ايزومريزاسيون زايلن ايزومريزاسيون مخلوطي از زايلن و يك پارازايلن كوچك (فقير PX) و تبديل آن با مخلوط پارازايلن غني شده (غني از PX) است.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.