علائم فشار خون بالا

مفيدترين مطالب از دنياي وب

علائم فشار خون بالا

علائم فشار خون بالا در زنان

مقاله زير برگرفته از مقاله درمان خانگي فشار خون بالا در بارداري مي باشد براي مطاله كامل مقاله مي توانيد روي لينك آن كليك كنيد.

فشار خون بالا مي تواند عوارضي مانند خونريزي بيني، سردرد و سرگيجه در برخي افراد ايجاد كند. علائم ديگر شامل سنگيني قفسه سينه، سردرد و فشار سر، بي حسي و احساس لامسه در دست ها به خصوص دست چپ، تنگي نفس و افزايش ضربان قلب است. از علائم فشار خون بالا در دوران بارداري مي توان به سردرد ناگهاني و شديد، نفخ و پف صورت و اندام ها و برافروختگي صورت اشاره كرد.

عوارض فشار خون

فشار خون بالا در صورت عدم كنترل مي تواند منجر به مشكلات جدي سلامتي شود. اين بيماري به عنوان يك عامل خطر اصلي براي سكته مغزي و نارسايي كليه شناخته شده است. آسيب به رگ هاي خوني و حملات قلبي را نيز مي توان در ميان ساير عوارض برشمرد.

در زنان باردار، فشار خون بالا مي تواند به جنين آسيب برساند و خطر پره اكلامپسي را افزايش دهد. استفاده از فشارسنج مي تواند به شما در تعيين فشار خون كمك كند.

اين بيماري مي تواند به اندام هاي بدن مانند كليه ها و كبد آسيب برساند. پره اكلامپسي معمولاً بعد از هفته بيستم بارداري اتفاق مي افتد و مي تواند منجر به عوارض تهديد كننده زندگي تا مرگ نوزاد و مادر شود. از ديگر عوارض فشار خون بالا در دوران بارداري مي توان به كاهش جريان خون جنين، جدا شدن جفت، زايمان زودرس و بيماري هاي قلبي عروقي اشاره كرد.

كاهش جريان خون يكي از مشكلاتي است كه مي تواند رشد جنين را تحت تاثير قرار دهد. مادران مبتلا به فشار خون معمولاً در ناحيه رشد داخل رحمي مشكل دارند. يكي ديگر از خطرات فشار خون بالا، جدا شدن جفت است كه در دوران بارداري اورژانسي است.

بيماري هاي قلبي عروقي همچنين مي تواند مادران مبتلا به بيماري هاي مختلف قلبي عروقي را تحت تاثير قرار دهد و بر گردش خون تاثير بگذارد. بدانيد كه عوارض فشار خون بالا در دوران بارداري بي شمار است و در صورت عدم درمان مي تواند منجر به عوارض جبران ناپذيري شود.

در بين بيماري هاي قلبي عروقي، شايع ترين آن افتادگي دريچه ميترال است كه احتمال بروز آن در زنان باردار بيشتر است، بنابراين بايد با متخصص در اين زمينه تماس بگيريد.

فشار خون استاندارد

فشار خون طبيعي كمتر از 120 ميلي متر جيوه سيستوليك و كمتر از 80 ميلي متر جيوه دياستوليك است. فشار خون با نوسانات زياد در كوتاه مدت و بلند مدت در يك دوره 24 ساعته مشخص مي شود.

فشار خون بالا در دوران بارداري معمولاً از 139/89 شروع مي شود و علاوه بر اندازه گيري فشار خون، با آزمايش هاي تشخيصي ديگري نيز تشخيص داده مي شود. فشار خون بالا در زنان باردار معمولا با سردرد و تاري ديد همراه است.

كلينيك تخصصي قلب دكتر محمد رياستي

كليه امور مربوط به معاينه، تشخيص و درمان بيماري هاي قلبي در اين كلينيك انجام مي شود. كلينيك قلب و عروق دكتر محمد صراطي با چندين سال سابقه درخشان يكي از مجهزترين مراكز تشخيصي قلب در تهران است كه مجهز به جديدترين دستگاه ها و نرم افزارهاي اكوكارديوگرافي، استرس تست، قلب و مجهز به جديدترين تجهيزات تشخيصي قلب مي باشد. بيماري هايي مانند قلب و عروق سنجش استرس. در پروتكل Bruce and Modify Bruce and Gardner، براي تشخيص زودهنگام و قطعي فشار خون پنهان و كت سفيد و براي مانيتورينگ هولتر آريتمي هاي دهليزي و بطني از فشارسنج هولتر استفاده مي شود.

جهت نوبت دهي و مشاوره به دكتر دكتر مراجعه فرماييد. سرآستي به آدرس www.drriasati.com يا با شماره زير تماس بگيريد.

09373585813

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.