بهترين روش ترميم دندان

مفيدترين مطالب از دنياي وب

بهترين روش ترميم دندان

امروز ترميم دندان بسيار راحت تر نسبت به گذشته شده است اما هزينه بالاي آن باعث شده تا اكثر مردم به راحتي به دندانپزشك مراجعه نكنند.

اگر شما بصورت روزانه از دندانهاي خود مراقبت كنيد و از نخ دندان و مسواك استفاده نمائيد طول عمر دندانهاي شما بسيار زياد خواهد شد.

بهترين روش براي محافظت از دندان اين است كه بعد از هر وعده غذايي از نخ دندان استفاده كنيد تا غذاهاي كه بين دندانهاي شما گير كرده است بيرون بيايند زيرا دليل اصلي پوسيدگي دندانهاي همين موارد به اصطلاح سطحي مي باشد.

در مواقع مسواك زدن نيز سعي كنيد يك جا بنشينيد و مسواك بزنيد زيرا مسواك زدن در حالت ايستاده باعث ميشه تا شما بصورت سطحي و سريع مسواك بزنيد كه اين مورد اصلا خوب نيست.

برخي از روش هاي نوين در علم دندانپزشكي باعث شده تا بسيار از دغدغه هاي ذهني ما حل شود مثلا در هنگامي كه ما دندان خود را از دست مي دهيم مي توانيم از ايمپلنت دندان استفاده كنيم. ايمپلنت در واقع يك جايگزين براي دندانهاي از دست رفته مي باشد.

ايمپلنت بيشتر جنبه درماني داشته و براي ترميم دندان استفاده مي‌گردد. در ايمپلنت، دندان‌هاي ساخته شده به وسيله ريشه مصنوعي از جنس تيتانيوم، جايگزين دندان از دست رفته مي‌شود. اما روكش دندان براي دندان‌هايي مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه ريشه‌هاي سالم دارند. به طور كلي روكش براي زيبايي و جذابيت دندان هست. اگر قصد داريد با ايمپلنت دندان يا كاشت دندان بيشتر آشنا شويد و تفاوت اين دو را به صورت شفاف درك كنيد در ادامه مقاله همراه ما باشيد.

روكش دندان نيز يكي از روش هاي محافظت از دندان مي باشد و بيشتر در مواقعي از آن استفاده مي شود كه سطح بيروني دندان كاملا از بين رفته و فقط ريشه آن باقي مانده است در چنين روشي از روكش دندان استفاده مي كنند. اگر بدنبال اين هستيد كه ايمپلنت بهتر است يا روكش دندان؟ مي توانيد به مقاله آن مراجعه كنيد.

افرادي كه دندان‌هايشان بر اساس نحوه نادرست مسواك زدن و رژيم غذايي نامناسب دچار پوسيدگي شده، اما ريشه دندان آن‌ها كاملا سالم است، مي‌توانند روكش دندان را انتخاب كند. چون در اين روش كلاهك سفيد كه برروي ريشه قرار مي‌گيرد، دندان‌هاي آسيب ديده را پوشش داده و لذت خوردن غذا را به‌دور از مشكلات گوارشي براي افراد به ارمغان مي‌آورد. توجه داشته باشيد ايمپلنت يا روكش دندان دو روش كاملاً حساس هستند و بايد به بهترين نحو اجرا شوند. چون هر گونه كم‌كاري در اين دو شيوه ممكن است سبب ايجاد عفونت در لثه شده و حتي به مرگ شخص منجر شود‌.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.