هزينه درمان ريشه دندان

مفيدترين مطالب از دنياي وب

هزينه درمان ريشه دندان

همه‌ي دندانپزشكان ابتدا بايد شما را معاينه كنند و در صورت لزوم بررسي‌هاي ديگر را درخواست كنند. مثلا دندان پزشك ممكن است آزمايش‌هاي تصويري مشخصي مانند opg را برايتان تجويز مي‌كند. در جدول زير هزينه و تعرفه ويزيت دندانپزشك و ديگر خدمات تشخيصي را مي‌توانيد بخواند.

بدون شك داشتن دندان‌هايي سفيد و زيبا لبخند شما را بسيار زيباتر مي‌كنند اما تابحال به ظاهر همسطحي دندان‌هاي جلو يا نمايان‌بودن بيش از حد لثه فكر كرده‌ايد؟ برخي از افراد به طور مادرزادي لثه‌هاي بلندي دارند به طوري كه هنگام لبخند سطح زيادي از لثه در معرض ديد قرار مي‌گيرد.

هزينه درمان ريشه دندان در حال حاضر در سال جديد 1401 قيمت عصب كشي دندان از حدود 1 ميليون و پانصد هزار تومان شروع مي‌شود. اين هزينه بر حسب تك كانال و يا چند كانال بودن دندان، انجام عصب كشي اوليه، عصب كشي مجدد و يا ميزان ترميم ريشه دندان تعيين مي‌شود. اما در حالت كلي قيمت عصب كشي دندان‌هاي با تعداد كانال بيشتر و عصب كشي مجدد بيشتر است.

 

علاوه بر درد و عفونت دندان، مشاهده علائمي مانند تغيير رنگ دندان، التهاب و ايجاد حساسيت در لثه، عدم قدرت در جويدن غذا، حساس شدن به گرما و سرما، احساس ناخوشايند هنگام نوشيدن مايعات گرم و سرد به معناي درد ريشه دندان هستند. در اين موارد بايد دندان عصب كشي شده و در صورت نياز پر شود. همچنين در صورتي كه دندان آسيب پذير باشد، نياز به روكش دارد.

پروتز ها و روكش هاي دنداني همچون كامپوزيت دندان و لمينت دندان، از جمله روش هاي اصلاح طرح لبخند مي باشند كه در چهره افراد تاثير بسيار زيادي خواهند داشت. همچنين در صورتيكه روكش هاي قديمي و شكسته شده داريد، مي توانيد آن ها را برداشته و از بهترين مواد و متريال جديد استفاده نماييد و لبخندي زيبا را به خود هديه بخشيد. از اين رو براي هزينه لمينت دندان، هزينه كامپوزيت دندان و انواع روكش ها و پروتزها به جدول مراجعه نماييد.

 

در بين دندان ها دندان هاي آسياب هزينه عصب كشي بيشتري دارند و در بين دندان هاي آسياب دندان شماره 7 هزينه عصب كشي بالاتري دارد. دليل اين امر دشواري دسترسي به اين دندان است. دندان شماره 7 يكي از آخرين دندان ها است و در پشت قرار دارد. به همين دليل دندانپزشك به سختي به آن دسترسي دارد و مجبور است مدت زمان بيشتري عصب كشي را انجام دهد. در نتيجه هزينه درمان نسبت به ساير دندان ها بيشتر است. به همين دليل محل قرارگيري دندان بر ميزان سختي و سختي عصب كشي تاثير مي گذارد و دستمزد پزشك و متخصص يكسان خواهد بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.